Rozwój olejów do silników gazowych Q8 Mahler

Do wczesnych lat 80. nie było zapotrzebowania na grupę olejów smarowych specjalnie opracowanych do silników gazowych, mimo że w 1860 r. opracowano i sprzedano pierwszy komercyjnie opłacalny silnik gazowy. Silniki te zostały wycofane z eksploatacji po 1900 r., kiedy paliwo gazowe zostało zastąpione przez ten sam typ silnika spalinowego zasilanego olejem napędowym lub benzyną. W 1985 r. firma Q8Oils utworzyła własny dział badawczo-rozwojowe, aby stworzyć gamę olejów do silników gazowych Q8 Mahler. Miało to miejsce w okresie gdy przemysł energetyczny zaczął dążyć w kierunku wykorzystania gazu ziemnego do zastąpienia węgla jako czynnika napędzającego elektryczność. W 1990 roku Q8Oils wprowadził na rynek swoją pierwszą gamę olejów Mahler LA, MA i HA, oznaczającą niską, średnią i wysoką zawartość popiołu. Od tego momentu dział badań i rozwoju uwzględniał zapotrzebowanie klientów, a oleje były wycofywane, ponieważ zostały zastąpione przez bardziej zaawansowane o wysokich osiągach.

Seria Q8 Mahler: Zawsze jako pierwsi wprowadzamy ulepszenia technologiczne

Minęło kolejne 14 lat, zanim Q8Oils wypuścił swoją gamę olejów G, po znacznym wysiłku włożonym w opracowanie technologii czystych silników.

Seria Mahler G wprowadziła do produktu subtelne cechy. Mahler G4 jest przeznaczony do silników wrażliwych na tworzenie się osadów, o zawartości popiołu siarczanowego 0,4% i wysoce skutecznych dyspergatorów. Mahler G5 to wariant G4 o nieco wyższym TBN i innej charakterystyce działania. Standardowa TBN w olejach silnikowych na gaz ziemny mieści się w zakresie od 5 do 8 mg KOH/g, ale dla alternatywnych paliw gazowych – biogazu, gazu wysypiskowego, gazu ściekowego, gazu kwaśnego i innych zanieczyszczonych gazów, Q8 opracował Mahler G8 i G10 o wyższych TBN. Seria G8 ma TBN 8 mg KOH/g, aby przeciwdziałać wysokiemu poziomowi kwasu generowanego podczas spalania, podczas gdy G10 oferuje wysoką rezerwę przy TBN wynoszącym 10 mg KOH/g i jest przeznaczony do zastosowań, w których występują długie okresy między wymianami. Do 2007 roku Q8Oils używał syntetycznego oleju bazowego grupy III, dzięki czemu Mahler serii R nadaje się do ekstremalnych warunków pracy. Nawet w wysokich temperaturach poziom utlenienia jest stabilny, a olej jest w stanie zapewnić dłuższe okresy między wymianami. Dwa lata później został wprowadzony Q8 Mahler Maxx jako olej, który przewyższał wszystkie inne w zwalczaniu najbardziej agresywnych i kwaśnych paliw gazowych. Wysoka zawartość popiołu siarczanowego, 1,2% masy, wskaźnik TBN na poziomie 11, utrzymuje w czystości elementy silnika, chroni przed rdzą i korozją oraz osiąga wysoką odporność na utlenianie, umożliwiając w ten sposób uzyskanie długich okresów między wymianami. Kiedy produkty serii GR5 i GR8 zostały wprowadzone w 2013 roku, główną ich cechą było włączenie zoptymalizowanej wiskozymetrii. Zapewnia to olejowi zwiększoną smarowność, co skutkuje lepszą ochroną silnika przed zużyciem, doskonałą płynnością w niskich temperaturach i łatwiejszym rozruchem silnika, zwłaszcza gdy silnik jest zimny. Bazując na wydajności olejów klasy GR, Q8Oils pracuje nad następną generacją produktów Mahler. W trakcie badań Q8Oils będzie nadal koncentrować się na osiągnięciu:

  • Czystsze silniki
  • Dłuższe okresy między wymianami oleju
  • Niższe całkowite koszty eksploatacyjne

Prace już wykazują obiecujące ulepszenia…

  1. Zmniejszenie wpływu światła ultrafioletowego na oleje bazowe
  2. Mniej osadów silnikowych – dalsza poprawa czystości silnika
  3. Poprawiona stabilność termiczna i oksydacyjna

Znacząca poprawa w zakresie:

  • Stabilności oksydacyjnej
  • Stabilności poziomu kwasów
  • Utrzymania wskaźnika TBN

Szczegóły testu:

  • Silnik jednocylindrowy
  • Temperatura pracy 155 °C
  • Hotspot 220 °C
  1. Niższe zużycie oleju
  2. Lepsze wykorzystanie danych eksploatacyjnych w celu lepszego wglądu w wydajność
  3. Lepszy wybór odpowiedniego produktu dzięki testom oceny wydajności
Oleje do silników gazowych Q8 Mahler

Firma Q8Oils zajmuje się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą środków smarnych dla przemysłu i motoryzacji spełniających wymagania klientów  w wielu segmentach rynku, w tym olejów do silników gazowych – Q8 Mahler. Po 20 latach i milionach godzin pracy oleje Q8 Mahler zdobyły pozycję lidera rynku. Na oleju Q8 Mahler pracuje tysiące silników gazowych na całym świecie; referencje i aprobaty pochodzą od wiodących producentów silników takich jak GE Jenbacher, GE Waukesha, Caterpillar Energy Solutions GmbH (Caterpillar, MWM), Ficantieri, GMT (VM), Perkins, Guascor, MAN, Deutz, Rolls Royce Bergen, Tedom i Wartsila.

Wymienione poniżej produkty stanowią tylko część oferty.

Gaz ziemny i biogaz (niskosiarkowy)
Q8 Mahler MA SAE 40Q8 Mahler MA nadaje się do szerokiej gamy silników. Posiada zrównoważoną charakterystykę pracy i jego wartość TBN dobrano pod kątem kontrolowania poziomu kwasów i zmniejszenia częściowości wymiany oleju.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 5,5 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 %

Q8 Mahler G5 SAE 40Olej nadaje się do pracy z gazem ziemnym, biogazem i gazem ze składowisk odpadów. Q8 Mahler G5 opracowano specjalnie pod kątem ograniczenia tworzenia osadów, co zapewnia doskonałą czystość silnika. Olej szczególnie nadaje się do pracujących z wysokim ciśnieniem silników gazowych, lecz również do silników o niższym ciśnieniu w cylindrze BMEP

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 6,0 mg KOH/g, Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 %

Q8 Mahler GR5 SAE 40Syntetyczny olej do stacjonarnych silników gazowych. Q8 Mahler GR5 posiada doskonałe właściwości w zakresie utleniania, kontroluje czystość tulei cylindrowej i zużycie oleju przy wyższych temperaturach tulei i pierścienia tłokowego.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 6.0mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 %

Q8 Mahler R SAE 40Q8 Mahler R produkowany jest na bazie olejów syntetycznych do zastosowania w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych. Duża stabilność utleniania nawet w wysokich temperaturach pozwala wydłużyć okres pomiędzy wymianą oleju.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 7,0mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 %

Biogaz, gaz ze składowisk odpadów, ze ścieków i inne wysoko zanieczyszczone gazy
Q8 Mahler HA SAE 40Q8 Mahler HA to wariant Q8 Mahler MA przeznaczony dla silników pracujących na gazach agresywnych. Posiada dużą rezerwę TBN, aby poradzić sobie z wysokim poziomem kwasów powstających podczas spalania.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 7.9 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,9 %

Q8 Mahler G8 SAE 40Q8 Mahler G8 przeznaczony jest do pracujących z wysokim ciśnieniem w cylindrze silników spalających agresywny gaz. Posiada dużą rezerwę TBN, aby poradzić sobie z wysokim poziomem kwasów powstających podczas spalania.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 8,0 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,8 %

Q8 Mahler G10 SAE 40Q8 Mahler G10 przeznaczony jest dla gazów wymagających dużej rezerwy TBN w celu osiągnięcia dłuższych okresów pomiędzy wymianą oleju.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 10 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 1,0 %

Q8 Mahler GR8 SAE 40Syntetyczny olej do stacjonarnych silników gazowych. Q8 Mahler GR8 posiada także doskonałe właściwości w zakresie utleniania, kontroluje czystość tulei cylindrowej i zużycie oleju przy wyższych temperaturach tulei i pierścienia tłokowego.

Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 8 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0.8 %

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *