Blog

Olej o różnym stopniu lepkości w produkcji – który do czego wybrać

Zagrożenia związane z olejami o niskim wskaźniku lepkości. Oleje o niższym wskaźniku lepkości mogą mieć odpowiednią lepkość w określonej temperaturze, ale ich lepkość może drastycznie spaść wraz ze wzrostem temperatury. Może to prowadzić do zwiększonego tarcia mechanicznego i zużycia z powodu utraty filmu olejowego. W niższych temperaturach środek smarny o niskim wskaźnik lepkości może mieć...

Jakie metody filtrowania i analizy oleju przekładają się na  poziom niezawodności eksploatacyjnej?

Poziom niezawodności oleju w układzie zależy od poziomu jego pielęgnacji. Podstawowymi parametrami określającymi kondycję oleju są: lepkość kinematyczna w temp. 40 oC, liczba kwasowa (TAN), poziom zanieczyszczeń (klasa czystości), Na podstawie powyższych parametrów można stwierdzić jaki jest stan oleju oraz zaplanować działania pielęgnacyjne. Co do klasy czystości, warto dodać, że lepsze wyniki daje analiza mikroskopowa,...

Nowoczesna linia olejów do samochodów ciężarowych zmniejszających zużycie paliwa

Q8Oils, belgijska firma olejowa, obecna na rynku polskim od 2015 roku, znacząco zwiększa swoją aktywność z wdrożeniami olejów serii Formula Truck dedykowanych do silników wysokoprężnych przeznaczonych do pracy przy dużych obciążeniach. Q8 Formula Truck do samochodów ciężarowych zostały sprawdzone w wielu zastosowaniach. Gama nadaje się do każdej floty samochodów ciężarowych zwiększając sprawność silnika, wydłużając okresy...

Przekładnie CTV

W dzisiejszym artykule zajmiemy się przekładniami CVT. Skrót CVT pochodzi od angielskich słów Continuously Variable Transmission, co tłumaczymy jako przekładnia bezstopniowa. Ale co to właściwie jest przekładnia bezstopniowa? W skrócie można powiedzieć, że jest to przekładnia, w której nie ma biegów, a umożliwia przyspieszanie pojazdu bez zwiększania obrotów silnika. Ta wyjątkowa cecha zapewnia maszynie płynne...

Q8 Hogarth: trwałe rozwiązanie dla nowoczesnych zastosowań hydraulicznych

Nowoczesne układy hydrauliczne pracują przy stosunkowo małych objętościach oleju hydraulicznego, generując większe obciążenia naprężeniowe dla środków smarnych. Gama Q8 Hogarth oferuje oleje hydrauliczne o ulepszonych właściwościach lepkościowych w celu zmniejszenia wpływu temperatury na lepkość oleju. Zostały one opracowane, aby zapewnić bezproblemową pracę i wydłużony okres między wymianami oleju dzięki doskonałej stabilności oksydacyjnej. Instalacje hydrauliczne pracują...

Rozwój olejów do silników gazowych Q8 Mahler

Do wczesnych lat 80. nie było zapotrzebowania na grupę olejów smarowych specjalnie opracowanych do silników gazowych, mimo że w 1860 r. opracowano i sprzedano pierwszy komercyjnie opłacalny silnik gazowy. Silniki te zostały wycofane z eksploatacji po 1900 r., kiedy paliwo gazowe zostało zastąpione przez ten sam typ silnika spalinowego zasilanego olejem napędowym lub benzyną. W...

Wykorzystanie zielonych źródeł energii w kogeneracji

Gazy odnawialne, w tym biogaz i biometan, będą miały zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. i pomogą UE zmniejszyć zależność od zewnętrznych dostaw energii. Już dziś stawiane przez Unię Europejską wymogi środowiskowe sprawiają, że klienci w Polsce dostrzegają potrzebę stosowania czystych technologii i rozwijają programy związane z biogazem...

Zastąpienie oleju mineralnego olejem biodegradowalnym Q8 Holbein Eco

Rośnie świadomość znaczenia stosowania przyjaznych dla środowiska środków smarnych, szczególnie w branżach wrażliwych ekologicznie, takich jak leśnictwo, rolnictwo, transport rzeczny, przemysł morski, górnictwo itp. Wielu właścicieli instalacji hydraulicznych popiera troskę o środowisko, ale zastanawia się, czy zachowana zostanie wydajność ich maszyn po zmianie standardowego oleju hydraulicznego na olej biodegradowalny, taki jak Q8 Holbein Eco. Co...